طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ابزار تست سرعت پینگدام: راهنمای نهایی برای ۲۰۱۹

امروز می‌خواهیم به نحوه استفاده و درک بهتر داده از ابزار تست سرعت سایت محبوب پینگدام بپردازیم. می‌توانید با استفاده از ابزار تست سرعت پینگدام کاری را برای سایت وردپرس خود انجام دهید که ما تحلیل آبشاری می‌نامیم. این می‌تواند به شما کمک کند که به سرعت مشکلات عملکردی را بشناسید و همچنین شناسایی هیچ مشکلی از قلم نیافتد.

بسیاری اوقات می‌بینیم که کاربران داده‌های ابزار تست سرعت پینگدام را اشتباه تفسیر می‌کنند و این گاهی منجر می‌شود که وبسایت را به حالتی حتی بدتر از حالت قبلی تنظیم کنند. به یاد داشته باشید که ابزارهایی مانند این تنها قرار است به عنوان راهنما مورد استفاده قرار بگیرند و ۱۰۰ درصد دقیق نیستند. موضوع مهم این است که تداوم داشته باشید و در تمام  تست‌های خود، از یک ابزار مشابه استفاده کنید.



پینگدام

پینگدام شرکتی است که خارج از سوئد تاسیس شده (حال مالکیت آن با SolarWinds است) که طیفی از خدمات را ارائه می‌دهد. خدماتی مانند نظارت سایت در زمان فعالیت آن، نظارت سرعت صفحه، نظارت تراکنش‌ها، نظارت بر سرورها و تحلیل بازدیدکنندگان (نظارت آنی کاربر). احتمالا یکی از چیزهایی که آن‌ها به‌خاطرش خوب شناخته می‌شوند، ابزار تست سرعت رایگان سایتشان است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزار تست عملکرد در جامعه وردپرس شناخته می‌شود.

چرا این‌قدر محبوب است؟ یکی از دلایل این است که احتمالا از لحاظ استفاده، ساده‌ترین ابزار تست سرعت است! هر کسی در زمینه عملکرد وب متخصص نیست و به همین جهت برای کاربر عادی وردپرس، بعضی از دیگر ابزاری که وجود دارند ممکن است بسیار گیج کننده باشند. بعضی وقت‌ها هر چه سادگی بیشتر باشد بهتر است. به هرحال برای شما دو چیز اهمیت دارد: سایت شما چه‌قدر سریع است و چطور می‌توانید آن را سریع‌تر کنید.

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

پینگدام در حال حاضر این امکان را به شما می‌دهد که سرعت هر سایتی را از ۷ محل مختلف (۵ قاره) تست کنید.

 

این محل‌ها به طور استراتژیک در دنیا پخش شده‌اند:

  • آسیا- ژاپن- توکیو
  • اروپا- آلمان- فرانکفورت
  • اروپا- بریتانیا- لندن
  • آمریکای شمالی- ایالات متحده آمریکا- واشنگتن دی. سی.
  • آمریکای شمالی- ایالات متحده آمریکا- سن فرانسیسکو
  • اقیانوسیه- استرالیا- سیدنی
  • آمریکای جنوبی- برزیل- سائوپائولو

نکته: متوجه شده‌ایم که بعضی اوقات تمام محل‌های تست در دسترس نیستند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که یا به دلیل نگهداری در دسترس نبوده یا به دلیل حجم بالای تلاش‌ها جهت اجرای تست، بیش از حد شلوغ شده است. اگر یک محل تست که قبلا از آن استفاده می‌کردید، دیگر در دسترس نیست، یک یا دو ساعت بعد دوباره چک کنید. به احتمال زیاد دوباره در دسترس قرار می‌گیرد.

محل تستی که انتخاب می‌کنید در واقع بسیار مهم است زیرا به محل فیزیکی که سایت شما واقعا در آن هاست شده ارتباط دارد. در اینجا موضوع کوچکی به نام تاخیر شبکه مطرح می‌شود. اما در ادامه بیشتر به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

تحلیل آبشاری با ابزار تست سرعت پینگدام

یک صفحه وبی از دارایی‌های مختلفی مانند HTML، جاوا اسکریپت، CSS، عکس‌ها و ویدئوها تشکیل شده است. تمام این‌ها درخواست‌هایی ایجاد می‌کنند تا شما چیزی را که در وبسایت می‌بینید، ببینید. به طور معمول هر چه درخواست‌های بیشتری داشته باشید، سایت شما کندتر بارگذاری می‌شود. این موضوع همیشه درست نیست، اما در اکثر مواقع صحت دارد.

در ادامه بخش‌های مختلف پینگدام را دسته‌بندی کرده‌ایم و معنای اطلاعات را در ارتباط با عملکرد کلی سایت و نحوه اجرای تحلیل آبشاری، با جزئیات بیشتری شرح می‌دهیم.


خلاصه‌ای از پینگدام

وقتی سایت وردپرس خود را از طرییق پینگدام اجرا می‌کنید، یک نمره عملکرد، یک زمان کل بارگذاری، اندازه صفحه کل و تعداد درخواست‌های شما در سایت را تعیین می‌کند. ما در مثال خود از perfmatters.io استفاده می‌کنیم که یک سایت تجارت الکترونیک است که دانلودهای آسان دیجیتال را اجرا می‌کند (EDD) .

همان‌طور که می‌بینید ما تست اول خود را اجرا کردیم و در پینگدام نمره ۸۸ از ۱۰۰ را به دست آوردیم در حالی که زمان کل بارگذاری ۵۴۱ ms بود. این به ما اندازه کل دارایی‌های ترکیبی و تعداد درخواست‌ها را می‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پینگدام-تست سرعت پینگدام پیش از DNS و کشینگ

 

سپس یک تست اضافه اجرا کردیم و این بار زمان کل بارگذاری سایت با همان تعداد اندازه صفحه و تعداد درخواست ۳۹۲ ms بود. موضوع چیست؟ اگر چند بار در پینگدام سایت خود را تست کنید، متوجه این مسئله می‌شوید. سایت‌های بزرگ‌تر حتی اختلاف‌های بیشتری را تجربه می‌کنند.

سه دلیل اصلی برای این امر وجود دارد: کشینگ DNS، کشینگ CDN و کشینگ وردپرس. برای همین است که باید چند بار تست را انجام دهید. قطعا فراخوان‌های خارجی به منابع ثالث و API ها بر این تست تاثیر می‌گذارند. دلایل بیشتر این امر را در تحلیل آبشاری ما بخوانید.

 

ابزار تست سرعت پینگدام-تست سرعت پینگدام پس از DNS

 

آیا می‌خواهید یک نمره پینگدام بهتر از وبسایت وردپرس خود به دست بیاورید؟ بسته به سایت و پیکربندی شما، ممکن است کسب نمره بی‌نقص ۱۰۰ از ۱۰۰ همیشه ممکن نباشد، به خصوص برای آن‌هایی که سایت‌های تجارت الکترونیک یا پیکسل‌های بازاریابی دارند. اما تنها اختصاص دادن زمانی برای بهبود نمره، نقطه شروع خوبی است. چیزی که واقعا مهم است، سرعت کلی است.

بعضی اوقات تجربه کاربری ممکن است بعضی حیله‌های عملکرد وبی که در وب می‌خوانید را از بین ببرد. شما نمی‌توانید تجربه کاربری را فراموش کنید! اما خیالتان راحت باشد. ما در ادامه نکاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که با استفاده از آن‌ها سایت مذکور در مثال را به جایی که الان در آن هست، رساندیم. پس به خواندن ادامه دهید.


بهبود عملکرد صفحه

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

بخش تحلیل عملکرد که حالا «بهبود عملکرد صفحه» نام دارد، در سال ۲۰۱۸ به‌روز رسانی شد و آن‌ها برخی موارد قدیمی را حذف و موارد جدیدی اضافه کردند. این موضوع احتمالا به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر مرتبط نبودن آن موارد است. وقتی صحبت از بهینه‌سازی عملکرد وب می‌شود، همیشه همه چیز در حال تغییر است و اگر افراد تنها به دنبال نمره بالا در پینگدام باشند، ممکن است دچار مشکل شوند.

اما ما تمام این بخش‌ را در پست خود (بعضی از قدیمی‌ها و بعضی از جدیدها) می‌آوریم زیرا درک نحوه محاسبه این نمرات امر مهمی است. این محاسبات اساسا بر مبنای قوانین تحلیل سرعت صفحه گوگل هستند. به طور کلی اگر این موارد را در سایت خود بهبود دهید، احتمالا در زمان کل بارگذاری خود، کاهشی را خواهید دید.

این‌ها مواردی از دسته‌بندی‌هایی هستند که بخش بهبود عملکرد صفحه از آن‌ها ساخته شده است:

  • استفاده از یک شبکه انتقال محتوا (CDN)
  • اجتناب از خطای HTTP 404
  • به حداقل رساندن تغییر مسیرها
  • تعیین تاریخ انقضا در هدرها
  • حذف رشته درخواست‌ها از منابع ایستا
  • استفاده از دامنه‌های بدون کوکی
  • موازی‌سازی دانلودها بین نام هاست‌ها
  • تعیین زمان فایل‌های کش شده
  • تعیین کاراکتر نوع فایل نشان داده شده

حال بیایید به بعضی از این موارد دقیق شویم و ببینیم امروزه کدام یک همچنان مرتبط هستد.

استفاده از یک شبکه انتقال محتوا

یکی از مهم‌ترین خدماتی که باید امروزه در سایت وردپرس خود اجرا کنید یک شبکه انتقال محتوا است. این‌ها شبکه‌ای از سرورها هستند (که به عنوان  POPs هم شناخته می‌شوند) که در سرتاسر جهان جای گرفته‌اند. آن‌ها طراحی شده‌اند تا کپی‌هایی از محتوای ایستای (گاهی هم پویا) سایت وردپرس شما مانند عکس‌ها، جاوا اسکریپت، CSS و استریم‌های ویدئویی را هاست کرده و انتقال دهند.

اگر امکانش را دارید بهتر است هاستینگ خود CDN را لحاظ کنید. مزیت‌های CDN شامل تقویت عملکرد (TTFB و تاخیر شبکه کمتر)، پهنای باند و هزینه‌های هاستینگ کمتر و حتی مزیت‌هایی در سئو می‌شوند.

مهم: ابزار جدیدا به‌روز شده پینگدام در حال حاضر باگی دارد که هر فراهم‌کننده CDN را به دقت تشخیص می‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

بعضی از فراهم‌کننده‌های CDN ثالث که ما پیشنهاد می‌کنیم شامل این موارد می‌شوند:

  • KeyCDN
  • Cloudflare
  • StackPath
  • CDN77

ما در تست‌های سرعت CDN خود، دریافتیم که در بعضی موارد، یک CDN می‌تواند زمان بارگذاری صفحه را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

از خطای (HTTP 404 (not found اجتناب کنید

نام این بخش قبلا «از درخواست‌های بد اجتناب کنید» بود. این مورد همیشه مرتبط است. همان‌طور که از نامش پیداست، درخواستی است که به طور کامل اجرا نمی‌شود. این معمولا زمانی رخ می‌دهد که به صورت دستی به یک دارایی یا عکسی ارجاع می‌دهید که پاک شده است و منجر به خطای ۴۰۴ می‌شود. این به عنوان یک دایره نارنجی رنگ در پینگدام ظاهر شده و استاتوس هدر ۴۰۴ را نمایش می‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

همیشه اطمینان حاصل کنید که تمام درخواست‌های سایت شما موفقیت‌آمیز هستند. به این طریق مطمئن می‌شوید که هیچ درخواستی وجود ندارد که به دارایی می‌رود که دیگر وجود ندارد.

تغییر مسیرها را به حداقل برسانید

تغییر مسیرهای زیاد موضوعی است که باید حواستان به آن باشد. تغییر مسیرهای ساده‌ای مانند تغییر مسیر ۳۰۱، HTTP به HTTPS، یا www به سایت بدون www (یا برعکس) مشکلی ندارند. در بعضی مواقع این موارد در سایت شما لازم هستند. اما هر یک هزینه‌ای برای سایت شما به همراه دارند. و اگر همین‌طور تغییر مسیرها را پشت هم بچینید، مهم است که بدانید چه تاثیری بر سایت شما خواهند گذاشت. این در تغییر مسیرهای صفحات و پست‌ها، عکس‌ها و همه چیز صادق است.

تغییر مسیر در پینگدام به صورت یک دایره آبی نمایش داده می‌شود و در استاتوس هدر، ۳۰۱ یا ۳۰۲ نوشته می‌شود.

برای مطالعه ادامه ی متن به ابزار تست سرعت پینگدام در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی