طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طراحی سایت و تولید نرم افزارهای تحت وب

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پنج استفاده اشتباه در CRM

زمانی‌که از نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به‌درستی استفاده شود، روشی خوب برای ذخیره حجم زیادی از اطلاعات، مدیریت حساب‌ها، مشاهده روندها و فروش مفید ارائه می‌دهد.در مقابل، استفاده نادرست از این سیستم و اشتباه در CRM می‌تواند آسیب زیادی به شهرت شرکت و روابط‌تان با مشتری وارد کند.

در این قسمت شما پنج استفاده اشتباه در CRM را می‌خوانید و راه‌حل‌هایی برای برطرف‌کردن آن‌ها یاد می‌گیرید.

استفاده نکردن از آن

به‌روزرسانی نکردن آن

ارائه ندادن آموزش کافی به کارمندان

ثبت نکردن همه اطلاعات

نداشتن سیستم CRM پیشگیرانه


۱-استفاده نکردن از آن

اغلب، فروشنده‌هایی از نرم افزار CRM استفاده می‌کنند که در سفر هستند.‌ قبل از این‌که آن‌ها زمانی را به آماده‌شدن برای جلسه‌های روزهای بعدی اختصاص دهند، ممکن است نصف روزشان را صرف رفتن به نزد مشتری احتمالی کنند و بقیه روز را در جلسه بگذارند. به‌دلیل مشغله کاری، آن‌ها اغلب برای ثبت کارهای انجام‌شده در نرم افزار CRM زمان کافی ندارند زیرا همیشه در این فکر هستند که کار بعدی که باید انجام دهند، چیست.

به‌نظر بدیهی می‌آید ولی یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان این مشکل را دور زد، این است که مطمئن باشید وارد‌کردن گزارش‌‌های جلسه‌های کاری در سیستم CRM، یکی از بخش‌های برنامه‌ریزی شده برای برنامه روتین تیم است.

شرکتی که من قبلاً در آن کار می‌کردم، قانونی داشت که باید گزارش جلسه‌ها را ظرف مدت ۴۸ ساعت باید تایپ می‌کردیم، در نرم افزار CRM ثبت می‌کردیم و سپس آن را به مدیریت مرتبط با آن ایمیل می‌کردیم.

انجام‌ دادن این کارها اصلاً سخت نیست، تنها بخش سخت آن عادت‌کردن به این سیستم است که به نسبت سریع اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از روش‌ها برای انجام این کار، استفاده از «قانون کمربند ایمنی» است؛ اگر در طول جلسه برای به‌روز‌رسانی گزارش‌ها یا جزئیات مرتبط زمان کافی ندارید، مطمئن شوید که این کار را قبل از آن‌که کمربند ایمنی خود را ببندید و شروع به رانندگی کنید، انجام دهید.

۲-به‌روزرسانی نکردن آن

سیستم CRM باید به‌طور مداوم به‌روزرسانی شود تا اطمینان کافی حاصل کند که کاربرها بهترین تجربه را از این سیستم به‌دست می‌آورند.‌ این کار به‌اندازه وارد‌کردن اطلاعات، بسیارمفید است.

به نرم افزار CRM خود مثل ماشین فکر کنید. آیا شما در موتور بنزینی ماشین، گازوئیل می‌ریزید؟ همین موضوع برای داده‌ها نیز صدق می‌کند. کیفیت پایین داده‌ها می‌تواند سیستم CRM شما را به نابودی بکشاند.

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید مطمئن شوید که نرم افزار CRM شما تا حد ممکن خوب کار می‌کند، این است که آن را هر از گاهی به‌طور کامل پاکسازی کنید. یکی از کارفرماهای قبلی من، انترن بازاریابی را استخدام کرده‌ بود که هر از گاهی سیستم را پاکسازی کند و مطمئن شود که داده‌ها هنوز دقیق هستند. داده‌هایی که شامل آدرس ایمیل‌ها و عنوان شغل کارمندان و حتی کارمندانی که هنوز در آن شرکت کار می‌کردند، می‌شد.

۳-ارائه ندادن آموزش کافی به کارمندان

اگر زمانی در جایگاه شغلی بودید که شرکت‌تان در یک سیستم جدید CRM سرمایه‌گذاری کرده‌بود، بدون شک روزهایی را به‌یاد می‌آورید که آموزش آن را تجربه کردید؛ در آن زمان بهترین دستور‌العمل‌های تمرینی به شما ارائه شد و از این‌که دیگر نیاز نبود تا مدیریت فنی سیستم را به‌عهده بگیرید، هیجان‌زده بودید.

در آن زمان شما برای شروع استفاده از این نرم‌افزار در جایگاه بسیار خوبی قرار داشتید زیرا اطلاعات خوبی درمورد استفاده بهینه از این سیستم به شما ارائه شده‌بود.

بعد از یک سال جذابیت این سیستم از بین می‌رود. کارمندان قدیمی کم کم از شرکت می‌روند و متوجه می‌شوید که کارمندان جدید از آموز‌ش‌هایی که شما دیده‌اید، بهره‌ای نبرده‌اند و احتمالاً به‌اندازه شما سیستم CRM را سیستمی عالی نمی‌بینند. احتمالاً آن‌ها حتی نمی‌فهمند که این سیستم چقدر اهمیت دارد و همین‌طور که زمان می‌گذرد این چرخه، وضعیت بدتری پیدا می‌کند.

یکی از روش‌های خوب برای مقابله با این مشکل، ایجاد قهرمان CRM است.‌ فردی که سیستم را به‌اندازه مادرش دوست داشته‌باشد و در نتیجه اگر با آن بدرفتاری شود، از آن دفاع کند.

اشتباه در CRM

قهرمان CRM باید مطمئن شود که سیستم به بهترین شکل ممکن کار می‌کند. آن‌ها به تازه‌واردها آموزش می‌دهند و فرد متخصصی وجود دارد که هر زمان که کارمندی سوالی داشته‌باشد می‌توانند از او بپرسند. همچنین به آن‌ها زمان بدهید تا سیستم را به‌طور کامل بررسی کنند و احتمالاً غافلگیر می‌شوید زیرا ویژگی‌هایی را پیدا می‌کنید که درحال حاضر از‌ آن استفاده نمی‌کنید ولی می‌توانند در آینده به شما کمک کنند.


برای مطالعه‌ی ادامه‌ی متن به اشتباه در CRM در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.

  • parmisoft parmisoft
  • ۰
  • ۰

پنج مزیت نرم افزار CRM برای توزیع کننده‌ها

سیستم‌های مدیریت روابط مشتری (CRM) به‌سرعت درحال تبدیل به روشی مهم برای بسیاری از شرکت‌ها (در اشکال و ابعاد مختلف) است. سیستم مدیریت روابط مشتری راه آسانی برای شرکت‌هاست تا بتوانند در حیطه کاری‌شان سرآمد باشند و مشتریان خود را حفظ کنند. بنابراین مزیت‌های بیشمار نرم افزار CRM نشان می‌دهد که همه کسب‌وکار‌ها باید از این نرم افزار استفاده کنند. به خصوص نیاز به نرم افزار CRM برای توزیع کننده‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

این شرکت‌ها گونه خاصی هستند و از آنجایی که پایگاه مشتری‌شان تقریباً در عرض یک شب به فناوری تغییر رویکرد می‌دهند، مشکلات و چالش‌هایی متفاوت با دیگر شرکت‌ها دارند. این شرکت‌ها کالاها را به خرده‌فروشان، دلالان، عمده‌فروشان یا حتی به‌صورت مستقیم به کاربران نهایی توزیع می‌کنند اما در نهایت موضوع اصلی رضایت مشتری است و همیشه هم همین‌طور خواهد بود. تعداد بیشماری توزیع‌کننده در بازار وجود دارد و اگر مشتریان کاملاً از سطح خدمات یک شرکت راضی نباشند، قبل از این‌که شرکت خبردار شود در این رقابت خواهد باخت.

CRM سطح جذب قابل توجهی برای توزیع‌کننده‌ها به ارمغان می‌آورد، به فروشندگان کمک می‌کند فرصت‌طلب شوند و باعث می‌شود اعضای تیم شرکت به جای اینکه مثل سابق طبق دستورات معامله عمل کنند و رویکردی کنش‌گرانه داشته باشند، به‌صورت پیش‌کنش و فعالانه کار کنند.

فروشنده‌ها فکر می‌کنند نرم افزارهای CRM فقط راه دیگری برای مدیران است تا بتوانند نقش قدرتمندان را بازی کنند و زمام فروشندگان را به دست بگیرند اما برخلاف این باور، این سیستم‌ها برای توزیع‌کننده‌ها مزایای بسیاری دارند. وقتی اهمیت نرم افزار CRM برایتان آشکار شود و به ابزار فوق‌العاده‌ای برای فروشندگان‌تان تبدیل شود، آن‌ها در عجب خواهند بود که قبلاً بدون این سیستم چه کار می‌کردند؟


CRM برای توزیع‌کننده‌ها


مزایای CRM

ما بعضی از برترین مزایایی که راه‌حل CRM خوب برایت شرکت‌های توزیع دارند را جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به اهداف شرکتتان برسید.

خدمات مشتری

صرفه‌جویی در زمان و کار

افزایش بینش

خلق فروشندگانی درخشان

ارتباط داخلی


خدمات مشتری

خدمات مشتری کار آسانی نیست. اگر به راحتی و با استفاده از داشبوردها و کارت‌های حافظه تمام اطلاعات مشتری را (یعنی همه چیز را از فروش‌های اعتباری گرفته تا سفارش‌های قبلی‌شان یا مشکلات و شکایاتی که بعد از خرید داشته‌اند) در دسترس داشته باشید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها تمام تماس‌هایتان با مشتری را موثر‌تر کنید. این اطلاعات باید به همه افراد کسب‌وکار، از کارکنان انبار گرفته تا کارمندان بخش مالی، بازاریابی، فروشندگان و مدیران نشان داده شوند.

صرفه‌جویی در زمان و کار

بسیاری از شرکت‌های توزیع برای خدمت‌رسانی به مشتریانشان همچنان متکی به فرایند‌های دستی هستند و از پرونده‌های بیشمار و کاغذهای روی هم تلنبار شده استفاده می‌کنند. با اجرای یک نرم افزار CRM ساده می‌توان این کار‌های خسته‌کننده را به‌صورت اتوماتیک و راحت انجام داد. با معرفی راه‌حل CRM شرکت‌ها می‌توانند بهره‌وری‌شان را افزایش دهند و در مدت زمان تهیه گزارش از مشتری صرفه‌جویی کنند. شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند، قبل از اینکه حتی متوجه آن شوند، خواهند دید که زمان کمتری را صرف مدیریت می‌کنند و بیشتر وقتشان را در حال فروش هستند. یکی از مزیت‌های نرم افزار CRM که فروشندگان به‌طور حتم از آن برخورد می‌شوند، همین است.



برای مطالعه‌ی ادامه‌ی متن به نرم افزار CRM برای توزیع کننده‌ها در سایت پارمیسافت مراجعه کنید.

  • parmisoft parmisoft
  • ۰
  • ۰

تکامل نرم افزار CRM : راه رسیدن به رضایت مشتری

هیچ شکی نیست که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به سرعت در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیری از بسیاری از کسب‌وکارهاست. وقتی شرکت‌ها با ما شخصاً ارتباط برقرار می‌کنند، همه ما خوشحال می‌شویم. مثلاً  اگر شرکت بیمه‌گرمان با ما تماس بگیرد تا درمورد مسائل جزئی یا اینکه سفر اخیرمان چگونه بوده سؤال بپرسد، با خود می گوییم «خوبی‌شان را می‌رساند که از من درمورد این مسائل می‌پرسند..!». این خوبی است؟ شاید؛ زیرکی است؟ قطعاً. به این کار می گویند مدیریت ارتباط با مشتری که کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد.

پژوهشی که در شرکت گارتنر انجام شد، نشان داد که پذیرش فناوری‌های مبتنی بر اجاره‌ی نرم‌افراز مثل نرم افزار CRM باعث افزایش سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ خواهد شد. سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM که دارند به سرعت تبدیل به پر اولویت‌ترین و پرکاربردترین سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار می‌شوند، در همه شرکت‌هایی که هر روز با آن‌ها ملاقات، صحبت یا معامله می‌کنید، ویژگی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند.

 «CRM دارد به‌سرعت تبدیل به سیستمی می‌شود که شرکت‌ها بیشترین سرمایه‌گذاری را برایش می‌کنند»

آغاز کار CRM

تاریخچه و چگونگی تکامل نرم افزار CRM به دهه ۱۹۸۰ بر می‌گردد و تکامل آن با پیدایش بازاریابی داده‌ای آغاز شد. شرکت‌ها در آن زمان می‌توانستند از طریق تجزیه و تحلیل داده، باگروهی از مشتریان ارتباطات شخصی برقرار کنند. سیستم‌های CRM در دهه ۸۰ نامنظم بودند، کار با آن‌ها دشوار و به‌روزرسانی‌شان سخت بود. با این حال، سیستم‌های امروزی چندان به سیستم‌های آن زمان بی شباهت نیستد.

در دهه ۹۰ CRM برای هر دو طرف، یعنی هم شرکت‌ها و هم مشتریان منفعت داشت. با پیدایش برنامه‌هایی مانند ایرمایلز(که طرح‌هایی برای پاداش مشتریان وفادار بودند) یا جمع‌آوری اطلاعات مشتری در ازای خدمات مجانی، این سیستم‌ها برای هر دو طرف به شرایطی دوسر برد تبدیل شدند و تکامل صنعت CRM دائماً در حال پیشرفت بود.

پیدایش باگ کامپیوتری سال ۲۰۰۰، انفجار حباب دات کام و بازار CRM همگی با هم عقب کشیدند. از آنجایی که CRM خیلی زیاد و خیلی زود عرضه شد، نقش‌آفرینان زیادی وارد صنعت اجاره نرم‌افراز شدند و طبق گزارشات این صنعت سود خیلی زیادی را از دست داد. وقتی شرکت‌ها دیگر پولی برای فناوری دات کام نمی‌دادند، نرم‌افزار ابری از همه بیشتر صدمه دید و اثر غیر مستقیم صورت گرفت.

CRM کنونی

سیستم‌های CRM امروزه تکامل یافته‌اند، اغلب به عنوان نرم افزار CRM رایگان ارائه می‌شوند و در سیستم ابری قرار دارند.


برای مطالعه ادامه متن به تکامل نرم افزار CRM مراجعه کنید.

  • parmisoft parmisoft
  • ۰
  • ۰

ابزار تست سرعت پینگدام: راهنمای نهایی برای ۲۰۱۹

امروز می‌خواهیم به نحوه استفاده و درک بهتر داده از ابزار تست سرعت سایت محبوب پینگدام بپردازیم. می‌توانید با استفاده از ابزار تست سرعت پینگدام کاری را برای سایت وردپرس خود انجام دهید که ما تحلیل آبشاری می‌نامیم. این می‌تواند به شما کمک کند که به سرعت مشکلات عملکردی را بشناسید و همچنین شناسایی هیچ مشکلی از قلم نیافتد.

بسیاری اوقات می‌بینیم که کاربران داده‌های ابزار تست سرعت پینگدام را اشتباه تفسیر می‌کنند و این گاهی منجر می‌شود که وبسایت را به حالتی حتی بدتر از حالت قبلی تنظیم کنند. به یاد داشته باشید که ابزارهایی مانند این تنها قرار است به عنوان راهنما مورد استفاده قرار بگیرند و ۱۰۰ درصد دقیق نیستند. موضوع مهم این است که تداوم داشته باشید و در تمام  تست‌های خود، از یک ابزار مشابه استفاده کنید.



پینگدام

پینگدام شرکتی است که خارج از سوئد تاسیس شده (حال مالکیت آن با SolarWinds است) که طیفی از خدمات را ارائه می‌دهد. خدماتی مانند نظارت سایت در زمان فعالیت آن، نظارت سرعت صفحه، نظارت تراکنش‌ها، نظارت بر سرورها و تحلیل بازدیدکنندگان (نظارت آنی کاربر). احتمالا یکی از چیزهایی که آن‌ها به‌خاطرش خوب شناخته می‌شوند، ابزار تست سرعت رایگان سایتشان است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزار تست عملکرد در جامعه وردپرس شناخته می‌شود.

چرا این‌قدر محبوب است؟ یکی از دلایل این است که احتمالا از لحاظ استفاده، ساده‌ترین ابزار تست سرعت است! هر کسی در زمینه عملکرد وب متخصص نیست و به همین جهت برای کاربر عادی وردپرس، بعضی از دیگر ابزاری که وجود دارند ممکن است بسیار گیج کننده باشند. بعضی وقت‌ها هر چه سادگی بیشتر باشد بهتر است. به هرحال برای شما دو چیز اهمیت دارد: سایت شما چه‌قدر سریع است و چطور می‌توانید آن را سریع‌تر کنید.

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

پینگدام در حال حاضر این امکان را به شما می‌دهد که سرعت هر سایتی را از ۷ محل مختلف (۵ قاره) تست کنید.

 

این محل‌ها به طور استراتژیک در دنیا پخش شده‌اند:

  • آسیا- ژاپن- توکیو
  • اروپا- آلمان- فرانکفورت
  • اروپا- بریتانیا- لندن
  • آمریکای شمالی- ایالات متحده آمریکا- واشنگتن دی. سی.
  • آمریکای شمالی- ایالات متحده آمریکا- سن فرانسیسکو
  • اقیانوسیه- استرالیا- سیدنی
  • آمریکای جنوبی- برزیل- سائوپائولو

نکته: متوجه شده‌ایم که بعضی اوقات تمام محل‌های تست در دسترس نیستند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که یا به دلیل نگهداری در دسترس نبوده یا به دلیل حجم بالای تلاش‌ها جهت اجرای تست، بیش از حد شلوغ شده است. اگر یک محل تست که قبلا از آن استفاده می‌کردید، دیگر در دسترس نیست، یک یا دو ساعت بعد دوباره چک کنید. به احتمال زیاد دوباره در دسترس قرار می‌گیرد.

محل تستی که انتخاب می‌کنید در واقع بسیار مهم است زیرا به محل فیزیکی که سایت شما واقعا در آن هاست شده ارتباط دارد. در اینجا موضوع کوچکی به نام تاخیر شبکه مطرح می‌شود. اما در ادامه بیشتر به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

تحلیل آبشاری با ابزار تست سرعت پینگدام

یک صفحه وبی از دارایی‌های مختلفی مانند HTML، جاوا اسکریپت، CSS، عکس‌ها و ویدئوها تشکیل شده است. تمام این‌ها درخواست‌هایی ایجاد می‌کنند تا شما چیزی را که در وبسایت می‌بینید، ببینید. به طور معمول هر چه درخواست‌های بیشتری داشته باشید، سایت شما کندتر بارگذاری می‌شود. این موضوع همیشه درست نیست، اما در اکثر مواقع صحت دارد.

در ادامه بخش‌های مختلف پینگدام را دسته‌بندی کرده‌ایم و معنای اطلاعات را در ارتباط با عملکرد کلی سایت و نحوه اجرای تحلیل آبشاری، با جزئیات بیشتری شرح می‌دهیم.


خلاصه‌ای از پینگدام

وقتی سایت وردپرس خود را از طرییق پینگدام اجرا می‌کنید، یک نمره عملکرد، یک زمان کل بارگذاری، اندازه صفحه کل و تعداد درخواست‌های شما در سایت را تعیین می‌کند. ما در مثال خود از perfmatters.io استفاده می‌کنیم که یک سایت تجارت الکترونیک است که دانلودهای آسان دیجیتال را اجرا می‌کند (EDD) .

همان‌طور که می‌بینید ما تست اول خود را اجرا کردیم و در پینگدام نمره ۸۸ از ۱۰۰ را به دست آوردیم در حالی که زمان کل بارگذاری ۵۴۱ ms بود. این به ما اندازه کل دارایی‌های ترکیبی و تعداد درخواست‌ها را می‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پینگدام-تست سرعت پینگدام پیش از DNS و کشینگ

 

سپس یک تست اضافه اجرا کردیم و این بار زمان کل بارگذاری سایت با همان تعداد اندازه صفحه و تعداد درخواست ۳۹۲ ms بود. موضوع چیست؟ اگر چند بار در پینگدام سایت خود را تست کنید، متوجه این مسئله می‌شوید. سایت‌های بزرگ‌تر حتی اختلاف‌های بیشتری را تجربه می‌کنند.

سه دلیل اصلی برای این امر وجود دارد: کشینگ DNS، کشینگ CDN و کشینگ وردپرس. برای همین است که باید چند بار تست را انجام دهید. قطعا فراخوان‌های خارجی به منابع ثالث و API ها بر این تست تاثیر می‌گذارند. دلایل بیشتر این امر را در تحلیل آبشاری ما بخوانید.

 

ابزار تست سرعت پینگدام-تست سرعت پینگدام پس از DNS

 

آیا می‌خواهید یک نمره پینگدام بهتر از وبسایت وردپرس خود به دست بیاورید؟ بسته به سایت و پیکربندی شما، ممکن است کسب نمره بی‌نقص ۱۰۰ از ۱۰۰ همیشه ممکن نباشد، به خصوص برای آن‌هایی که سایت‌های تجارت الکترونیک یا پیکسل‌های بازاریابی دارند. اما تنها اختصاص دادن زمانی برای بهبود نمره، نقطه شروع خوبی است. چیزی که واقعا مهم است، سرعت کلی است.

بعضی اوقات تجربه کاربری ممکن است بعضی حیله‌های عملکرد وبی که در وب می‌خوانید را از بین ببرد. شما نمی‌توانید تجربه کاربری را فراموش کنید! اما خیالتان راحت باشد. ما در ادامه نکاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که با استفاده از آن‌ها سایت مذکور در مثال را به جایی که الان در آن هست، رساندیم. پس به خواندن ادامه دهید.


بهبود عملکرد صفحه

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

بخش تحلیل عملکرد که حالا «بهبود عملکرد صفحه» نام دارد، در سال ۲۰۱۸ به‌روز رسانی شد و آن‌ها برخی موارد قدیمی را حذف و موارد جدیدی اضافه کردند. این موضوع احتمالا به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر مرتبط نبودن آن موارد است. وقتی صحبت از بهینه‌سازی عملکرد وب می‌شود، همیشه همه چیز در حال تغییر است و اگر افراد تنها به دنبال نمره بالا در پینگدام باشند، ممکن است دچار مشکل شوند.

اما ما تمام این بخش‌ را در پست خود (بعضی از قدیمی‌ها و بعضی از جدیدها) می‌آوریم زیرا درک نحوه محاسبه این نمرات امر مهمی است. این محاسبات اساسا بر مبنای قوانین تحلیل سرعت صفحه گوگل هستند. به طور کلی اگر این موارد را در سایت خود بهبود دهید، احتمالا در زمان کل بارگذاری خود، کاهشی را خواهید دید.

این‌ها مواردی از دسته‌بندی‌هایی هستند که بخش بهبود عملکرد صفحه از آن‌ها ساخته شده است:

  • استفاده از یک شبکه انتقال محتوا (CDN)
  • اجتناب از خطای HTTP 404
  • به حداقل رساندن تغییر مسیرها
  • تعیین تاریخ انقضا در هدرها
  • حذف رشته درخواست‌ها از منابع ایستا
  • استفاده از دامنه‌های بدون کوکی
  • موازی‌سازی دانلودها بین نام هاست‌ها
  • تعیین زمان فایل‌های کش شده
  • تعیین کاراکتر نوع فایل نشان داده شده

حال بیایید به بعضی از این موارد دقیق شویم و ببینیم امروزه کدام یک همچنان مرتبط هستد.

استفاده از یک شبکه انتقال محتوا

یکی از مهم‌ترین خدماتی که باید امروزه در سایت وردپرس خود اجرا کنید یک شبکه انتقال محتوا است. این‌ها شبکه‌ای از سرورها هستند (که به عنوان  POPs هم شناخته می‌شوند) که در سرتاسر جهان جای گرفته‌اند. آن‌ها طراحی شده‌اند تا کپی‌هایی از محتوای ایستای (گاهی هم پویا) سایت وردپرس شما مانند عکس‌ها، جاوا اسکریپت، CSS و استریم‌های ویدئویی را هاست کرده و انتقال دهند.

اگر امکانش را دارید بهتر است هاستینگ خود CDN را لحاظ کنید. مزیت‌های CDN شامل تقویت عملکرد (TTFB و تاخیر شبکه کمتر)، پهنای باند و هزینه‌های هاستینگ کمتر و حتی مزیت‌هایی در سئو می‌شوند.

مهم: ابزار جدیدا به‌روز شده پینگدام در حال حاضر باگی دارد که هر فراهم‌کننده CDN را به دقت تشخیص می‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

بعضی از فراهم‌کننده‌های CDN ثالث که ما پیشنهاد می‌کنیم شامل این موارد می‌شوند:

  • KeyCDN
  • Cloudflare
  • StackPath
  • CDN77

ما در تست‌های سرعت CDN خود، دریافتیم که در بعضی موارد، یک CDN می‌تواند زمان بارگذاری صفحه را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

از خطای (HTTP 404 (not found اجتناب کنید

نام این بخش قبلا «از درخواست‌های بد اجتناب کنید» بود. این مورد همیشه مرتبط است. همان‌طور که از نامش پیداست، درخواستی است که به طور کامل اجرا نمی‌شود. این معمولا زمانی رخ می‌دهد که به صورت دستی به یک دارایی یا عکسی ارجاع می‌دهید که پاک شده است و منجر به خطای ۴۰۴ می‌شود. این به عنوان یک دایره نارنجی رنگ در پینگدام ظاهر شده و استاتوس هدر ۴۰۴ را نمایش می‌دهد.

 

ابزار تست سرعت پینگدام

 

همیشه اطمینان حاصل کنید که تمام درخواست‌های سایت شما موفقیت‌آمیز هستند. به این طریق مطمئن می‌شوید که هیچ درخواستی وجود ندارد که به دارایی می‌رود که دیگر وجود ندارد.

تغییر مسیرها را به حداقل برسانید

تغییر مسیرهای زیاد موضوعی است که باید حواستان به آن باشد. تغییر مسیرهای ساده‌ای مانند تغییر مسیر ۳۰۱، HTTP به HTTPS، یا www به سایت بدون www (یا برعکس) مشکلی ندارند. در بعضی مواقع این موارد در سایت شما لازم هستند. اما هر یک هزینه‌ای برای سایت شما به همراه دارند. و اگر همین‌طور تغییر مسیرها را پشت هم بچینید، مهم است که بدانید چه تاثیری بر سایت شما خواهند گذاشت. این در تغییر مسیرهای صفحات و پست‌ها، عکس‌ها و همه چیز صادق است.

تغییر مسیر در پینگدام به صورت یک دایره آبی نمایش داده می‌شود و در استاتوس هدر، ۳۰۱ یا ۳۰۲ نوشته می‌شود.

برای مطالعه ادامه ی متن به ابزار تست سرعت پینگدام در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.

  • parmisoft parmisoft